Obrotnica łańcuchowa

Obrotnica łańcuchowa

Obrotnica łańcuchowa to urządzenie technologiczne umożliwiające zmianę kierunku transportowanego towaru bez zmiany układu (orientacji) palety. Zwykle w liniach przesyłowych jest wymagany obrót co 90 stopni, jednak w przypadku innych wymagań, urządzenie ma możliwość wykonania pełnego obrotu o 360 stopni. W obrotnicach łańcuchowych transportowane palety przemieszczają się na trzech cięgnach łańcuchowych. Napęd przekazywany jest od motoreduktora poprzez wałek napędowy, na którym osadzone są koła łańcuchowe. Takie rozwiązanie umożliwia zachowanie stałej prędkości obrotowej każdego cięgna. Łańcuchy ślizgają się po profilu wykonanym z tworzywa sztucznego o małym współczynniku tarcia, oraz dużej odporności na ścieranie

Podstawowe informacje o obrotnicach łańcuchowych:

  • szerokość urządzenia jest praktycznie niezmienna i dostosowana do standardowej szerokości palety (1200mm), jednakże jest możliwość dostosowania układu łańcuchów do jednostki transportowej (np. dla palet DHP (800x600mm).
  • obrotnica pracuje w liniach technologicznych zawsze współpracując z innymi urządzeniami transportu. Parametry techniczne, takie jak obciążenie, czy powierzchnia robocza są zatem zawsze dostosowane do właściwości całej linii.
  • w zależności od oczekiwań użytkownika, obrotnice wykonywane są w wersji podstawowej, lub zabudowanej poprzez osłony boczne. W momencie ustaleń co do ostatecznego rozwiązania, należy brać pod uwagę:
    • bezpieczeństwo (ewentualny dostęp obsługi w trakcie pracy)
    • estetykę wykonania
    • środowisko pracy (zapylenie, zabrudzenie)
    • dostęp serwisowy
  • urządzenie stosowane w automatycznych liniach transportowych eliminuje konieczność stosowania wielu przenośników do zmiany kierunku ruchu transportowanego towaru
  • konstrukcja nośna wykonana ze stali cynkowanej galwanicznie, lub ogniowo, oraz z czarnej, węglowej stali St3S pokrytej powłoką ochronną, a także stali kwasoodpornej i nierdzewnej (w zależności od funkcji przenośnika)
  • dobór kolorystyki konstrukcji, elementów ruchomych, czy osłon podlega osobnym ustaleniom z użytkownikiem np. może być dostosowane do logotypu przedsiębiorstwa, przy zachowaniu odpowiednich przepisów normatywnych związanych z bezpieczeństwem.

Podstawowe rodzaje stosowanych łańcuchów transportowych:

  • łańcuchy transportowe jedno- lub dwurzędowe ze stali zwykłej
  • łańcuchy transportowe jedno- lub dwurzędowe ze stali nierdzewnej

Standardowe parametry obrotnicy łańcuchowej:

  • średnica: 1880 mm
  • wysokość obrotnicy: 400÷650 mm ±50 mm
  • prędkość transportu stała i regulowana: 0,02÷0,5 m/s
  • dopuszczalne obciążenie: ok. 1500 kg/paleta
  • temperatura pracy: 10÷80°C
  • typ silnika: 3x400V; 1x230V

Istnieje możliwość wykonania i zaprojektowania obrotnicy pod sprecyzowane, indywidualne potrzeby Inwestora.

 

« powrót

Obrotnica łańcuchowa
PRZYKŁADOWE WDROŻENIA:

2019. Automatyczny system transportu i składowania
2019. Automatyczny system transportu i składowania

System transportu w niniejszej realizacji stanowi wstęp do rozbudowanego automatycznego systemu składowania palet, który PROMAG S.A. wdrożył u Klienta z branży mleczarskiej. Zastosowano tutaj innowacyjny system AutoMAG Mover, który w pełni wyklucza udział człowieka w procesie załadunku i rozładunku regału.

2012. System transportu palet - przenośniki wałkowe i łańcuchowe
2012. System transportu palet - przenośniki wałkowe i łańcuchowe

System transportu palet zrealizowany w 2012 roku. W skład systemu wchodzą zarówno przenośniki wałkowe, jak i przenośniki łańcuchowe, stosowane w zależności od potrzeb systemu i wymagań Klienta co do orientacji transportowanych palet. Do zmian kierunku zastosowane zostały obrotnice wałkowe, oraz obrotnice łańcuchowe.

2011. System transportu paletek z przekaźnikami
2011. System transportu paletek z przekaźnikami

Realizacje wykonane dla jednego z naszych stałych Klientów wytwarzającego aparaturę średnich i wysokich napięć. Systemy transportu paletek składały się z przenośników wałkowych napędzanych i ręcznych, blatów kulowych, oraz ręcznych mostów zwodzonych.

2011. System transportu lodówek i korpusów
2011. System transportu lodówek i korpusów

System transportu lodówek i korpusów zaprojektowany i zrealizowany przez PROMAG S.A. w 2011 roku to skomplikowane połączenie wielu urządzeń, takich jak przenośniki wałkowe i przenośniki łańcuchowe, szereg transferów łańcuchowych i wałkowych, oraz obrotnice. Dodatkowo w systemie wykorzystano przenośniki pionowe.

2006. System transportu palet oparty na przenośnikach łańcuchowych
2006. System transportu palet oparty na przenośnikach łańcuchowych

System transportu palet, w którym użyte zostały przenośniki łańcuchowe, a do zmiany kierunku transportowanych palet użyto obrotnic łańcuchowych.