Dźwignik nożycowy

Dźwignik nożycowy

Dźwignik nożycowy stanowi urządzenie wykorzystywane do wyrównywania poziomu przejazdu w liniach transportowych, lub jako umożliwienie pracy, bądź polepszenie jej ergonomii na stanowiskach roboczych w szczególności w miejscach za- i wyładunku. W zależności od obciążenia i oczekiwanej wydajności, PROMAG S.A. dostarcza urządzenia oparte o napęd elektryczny (dźwigniki nożycowo-pasowe), oraz napęd hydrauliczny.

Podstawowe informacje o dźwignikach nożycowych używanych w liniach:

  • Konstrukcja dźwignika jest oparta o nożyce podporowe, na których umieszczona jest platforma. W zależności od przeznaczenia, można umieścić na niej blat roboczy, lub dowolną konfigurację urządzenia np. przenośnik wałkowy, łańcuchowy, taśmowy (modularny) itp.
  • W liniach transportowych, ciekawym rozwiązaniem są przenośniki wałkowe napędzane typu „M”, umieszczane na dźwignikach nożycowych na początku, lub końcu systemu. Urządzenia te ułatwiają załadunek i rozładunek palet, który możliwy jest do realizacji bez użycia wózka widłowego. Obsługa linii odbywa się chociażby przy pomocy ręcznego wózka paletowego popularnie nazwanego paleciakiem.
  • Istotnym rozwiązaniem technicznym z puktku widzenia naszych Klientów są kompletne stanowiska robocze (za/wyładunkowe) na których odbywa się praca kompletacyjna ładunków układanych warstwami, bądź ręczna paletyzacja. Urządzenia dźwignikowe dostosowują poziom pracy do operatorów, a po zakończeniu danego cyklu następuje automatyczny wyjazd ładunku. Tego typu realizacje z powodzeniem i uznaniem naszych Klientów zostały wdrożone w przemyśle papierniczym, drukarskim, czy meblowym.
  • Ze względu na różnorodność transportowanych palet przenośniki te wykonywane są w różnych długościach, szerokościach, o różnych średnicach i podziałkach rolek.
  • Dźwigniki zawsze dobierane są do masy transportowanego towaru na palecie. Ich maksymalny udźwig mieści się w przedziale do 3500 kg w zależności od zapotrzebowania. W ofercie posiadamy standardowe wymiary platform max. 2500x1500mm i wysokości unoszenia max. 1600mm, jednakże istnieje możliwość wykonania dźwignika dostosowanego do potrzeb Klienta.
« powrót

Dźwignik nożycowy
PRZYKŁADOWE WDROŻENIA:

2022. Robotyzacja systemu transportu i pakowania palet
2022. Robotyzacja systemu transportu i pakowania palet

Klient z branży metalowej zainwestował w dwukierunkowy system transportu i pakowania palet. Celem projektu była pełna automatyzacja procesu ważenia, owijania i etykietowania ładunków, jak również ich transport między dwoma budynkami: produkcją i magazynem. 60-metrowa estakada zastąpiła licznych operatorów wózków widłowych, którzy przewozili palety wykonując niebezpieczne manewry między tirami i samochodami ciężarowymi.

2017. System transportu palet i zrobotyzowana paletyzacja kartonów
2017. System transportu palet i zrobotyzowana paletyzacja kartonów

System transportu palet z 3 stanowiskami paletyzacji do automatycznej owijarki, wykonany dla Klienta z branży spożywczej.

2017. System transportu palet dla producenta napędów
2017. System transportu palet dla producenta napędów

Dla jednego z naszych wieloletnich dostawców - producenta napędów – zrealizowaliśmy złożony projekt połączonych systemów transportu palet EUR, DHP, oraz rozwiązań niestandardowych. W założeniach przyjęto maksymalizację wykorzystania komponentów własnych Klienta w tworzoną konstrukcję, w tym też rozproszenie sieci falowników lokalizowanych bezpośrednio w zabudowach przy napędach. Jest to pierwsza taka realizacja na rynku polskim oparta o innowacyjne rozwiązanie firmy NORD.

2017. System paletyzacji pojemników
2017. System paletyzacji pojemników

Dla światowego koncernu działającego w branży motoryzacyjnej wykonaliśmy automatyczny system transportu, paletyzacji i pakowania pojemników. We współpracy z inżynierami Klienta został stworzony układ spełniający wymogi wewnętrznych przepisów i równocześnie przewyższający obowiązujące przepisy i normy bezpieczeństwa.

2015. System transportu palet i materacy z owijarką i wiązarką
2015. System transportu palet i materacy z owijarką i wiązarką

Kompleksowy system transportu przeznaczony do przemieszczania zarówno samych materacy, jak i materacy ułożonych na paletach. Transport realizowany na hali produkcyjnej, oraz magazynowej.

2015. System transportu  z przenośnikami modularnymi i dźwignikami nożycowymi
2015. System transportu z przenośnikami modularnymi i dźwignikami nożycowymi

System transportu stabilnego stosu tektury, składający się z dwóch linii, zainstalowany u producenta papieru do wytwarzania opakowań i tektury.

2014. System transportu stosów z tekturą
2014. System transportu stosów z tekturą

Specjalny system transportu zainstalowany u producenta papieru do wytwarzania opakowań i tektury. W skład systemu wchodzą przenośniki z taśmą modularną (modułową) różnej długości, oraz dźwigniki nożycowe.

2014. System transportu palet z przenośnikami modularnymi i podestem nożycowym
2014. System transportu palet z przenośnikami modularnymi i podestem nożycowym

Specjalny system transportu europalet, oraz palet przemysłowych zainstalowany u producenta papieru do wytwarzania opakowań i tektury.

2014. System transportu palet w tunelu chłodniczymi i  ciepłym
2014. System transportu palet w tunelu chłodniczymi i ciepłym

System transportu palet przeznaczony dla zakładu przetwórstwa mlecznego. Przenośniki pionowe i poziome służą do transportu palet w tunelu chłodniczym i ciepłym.

2014. System transportu palet dla firmy z branży tytoniowej
2014. System transportu palet dla firmy z branży tytoniowej

Dla firmy z branży tytoniowej wykonaliśmy urządzenia do transportu palet EUR, oraz palet przemysłowych o wymiarach: 1200x1000mm i 1200x1200mm. System składał się z przenośników wałkowych, przenośnika pionowego, przenośników łańcuchowych i transferów łańcuchowych. Oprócz tych urządzeń w systemie zainstalowany został także dźwignik nożycowy.

2014. System transportu palet
2014. System transportu palet

Zrealizowany w 2014 roku system transportu palet, który wykorzystywał urządzenia takie, jak przenośniki wałkowe, dźwignik nożycowy do niwelowania różnic poziomów, obrotnicę wałkową z transferem łańcuchowych. Dodatkowo w systemie zastosowano układarkę palet inaczej nazywaną sztaplarką.

2012. System transportu witryn sklepowych
2012. System transportu witryn sklepowych

Linia o długości 60m składająca się z przenośników taśmowych o różnej długości. Zastosowanie krótszych odcinków przenośników pozwoli w przyszłości rozbudować system o kolejne moduły.

2012. System transportu palet z owijarką automatyczną
2012. System transportu palet z owijarką automatyczną

Zrealizowany w 2012 roku system transportu palet w firmie z branży mleczarskiej. W skład systemu weszły następujące urządzenia: przenośnik pionowy czterokolumnowy, przenośniki i obrotnice wałkowe, dźwigniki nożycowe oraz owijarka automatyczna. Większość z zainstalowanych urządzeń można zobaczyć w załączonej galerii zdjęć.

2012. System transportu palet na terenie zakładu produkcyjnego z branży chemicznej
2012. System transportu palet na terenie zakładu produkcyjnego z branży chemicznej

System transportu palet na terenie zakładu produkcyjnego z branży chemicznej. Transport długimi fragmentami odbywa się w bezkolizyjny sposób na przenośnikach wałkowych umieszczonych na konstrukcji wsporczej. Poza przenośnikami wałkowymi do transportu palet użyte zostały dźwigniki nożycowe oraz przenośniki pionowe czterokolumnowe. Realizacja systemu miała miejsce w 2012 roku.

2009. System transportu palet z robotem
2009. System transportu palet z robotem

Kolejna realizacja firmy PROMAG S.A. Rozbudowany system transportu palet wykorzystujący kilka typów przenośników, roboty paletyzujące i dźwigniki nożycowe.

2009. System transportu palet
2009. System transportu palet

System transportu palet zbudowany z przenośników wałkowych, przenośników pionowych oraz dźwignika nożycowego, dzięki któremu możliwe jest wprowadzenie palet do systemu za pomocą wózków paletowych tzw. paleciaków.

2008. System transportu palet
2008. System transportu palet

Realizacja systemu transportu palet, w którym użyte zostały przenośniki wałkowe, przenośniki pionowe, obrotnice wałkowe, oraz dźwigniki nożycowe niwelujące różnice poziomów.

2006. System transportu lodówek z przenośnikiem pionowym
2006. System transportu lodówek z przenośnikiem pionowym

Zrealizowany w 2006 roku system transportu produktów finalnych dla jednego z największych w kraju producentów AGD. System zrealizowany przez PROMAG odpowiada za transport lodówek, wykorzystując do tego celu przenośniki wałkowe i taśmowe, transfery, obrotnice, oraz dźwigniki nożycowe i przenośnik pionowy jednokolumnowy.