2019. System transportu palet i kartonopojemników dystrybutora części automotive

2019. System transportu palet i kartonopojemników dystrybutora części automotive

W niniejszej galerii mamy przyjemność zaprezentować Państwu jedną z naszych realizacji w obszarze logistyki magazynowej dystrybutora części automotive. Zdjęcia przedstawiają system transportu kartonopojemników i palet EUR obsługujący szesnaście poziomów załadunkowo/wyładunkowych ustytuowanych na czterech czteropoziomowych pomostach magazynowych.

W obszarze zastosowanych rozwiązań warto wymienić:

  • szesnaście linii załadunkowo/wyładunkowych przenośników wałkowych obsługiwanych z poziomu dostępnego dla wózków paletowych ręcznych,
  • trzy przenośniki transportu pionowego, w tym przenośnik dwustronny, obsługujący siedem różnych poziomów w zakresie roboczym od 80 do 7200mm,
  • cztery obrotnice paletowe o wysokości roboczej 80mm od posadzki,
  • rolkowy bufor paletowy, prowadzony na 2,5m konstrukcji wsporczej produkcji Promag, o łącznej długości ok 120m,
  • pneumatyczne drzwi dostępowe, bramki kontroli obrysu palet, sygnalizatory świetlne i dźwiękowe, rozproszone szafy i panele sterownicze w obszarach transportu pionowego.

Napędy urządzeń bazują na rozwiązaniu zdecentralizowanych sieci falowników, pozwalających na kilkukrotne zmniejszenie gabarytów szaf sterowniczych.

Domyślnie załadunek obsługiwany jest wyłącznie z jednej linii przenośników rolkowych,  zlokalizowanej od strony doków przeładunkowych hali. Operując dwoma parametrami nastawnymi operator ma możliwość wyboru  destynacji najbliższej serii transportowanych palet. Istnieje możliwość nadpisania destynacji zanim paleta dotrze do obecnie obranego przenośnika pionowego. 

Względem urządzeń transportu pionowego wydzielone zostały obszary, które można przełączyć w alternatywny tryb pracy. Tryb ten służy za niezależny system wertykalnego transferu palet, obsługujący załadunek i wyładunek z dowolnej z pobliskiej linii przenośników rolkowych. Równolegle, pozostałe obszary systemu otrzymują zezwolenie na pracę w dowolnym z dwóch trybów transportowych. Wyłączenie jakiegokolwiek z trzech przenośników pionowych nie porzuca procesu transportu i buforowania na łączniku. Domyślnie system pozwala na zbuforowanie kilkudziesięciu palet dostarczanych zbiorczo podczas porannych dostaw i stopniowe rozładowywanie bufora w ciągu kolejnych trzech zmian roboczych.

 

« powrót